Een leuke band   Leave a comment

Ok nu dus even weer een up-date betreffende muziek en niet over techniek zoals in mijn vorige berichten . Maar eerst even een stukje van mijn geschiedenis . Ik ben van af jongs af aan al met speakers aan het klooien en zeker toen ik als gitarist de lokale podia onveilig liep te maken kon ik er niet genoeg van hebben (ik wist niet beter). My amp goes to eleven was vaak mijn motto maar goed . Op een gegeven moment is mijn interesse over gegaan naar geluidsinstallaties en de bediening daar van waar ik nu nog steeds mee bezig ben . Toen ik bandjes begon te mixen waren dat in het begin meestal metal bandjes maar op een gegeven moment was ik daar een beetje klaar mee na de zoveelste discussie met een gitarist of drummer die het nodig vond om zijn versterker dus op 10 te zetten of dus danig om zich heen te gaan zitten maaien achter die drum kit dat iedereen de neiging had om hem zijn n*k om te draaien .

In die tijd kwam ik ook het bandje ALLEZ MAMA tegen in het pothuis denk ik . Dit was een cajun & zydeco band . Nederlands-talig veel accordeon en trekzak geweld en vette drums met gitaar . Daar ik het een erg leuke band vond ben ik hun geluid gaan doen . Toen allez mama ook nog een klein hitje scoorde en dus in de top 40 terecht kwam werden de klussen dus ook groter en spannender . Door deze band ben ik ook full-time geluids technicus geworden . Toen allez mama bij de Silvox studio een nieuwe cd aan het opnemen was kreeg ik een belletje van iemand die een tech zocht voor Hans Klok . Ik had nog nooit van de beste man gehoord maar 4 dagen later was ik dus on tour voor 2 1/2 maand en had dus geen tijd meer om Allez mama te mixen . Jammer maar de kans om op tour te gaan moest ik gewoon pakken daar het om en nabij de ik meen 70 shows betrof . Ik heb allez mama daarna nog 1 keer gemixed in 2007 . Het was gelijk weer als van ouds en een leuke bijkomstigheid is dat ik op dat festival mijn huidige vriendin Helene ben tegen gekomen .

Afgelopen Pasen moest ik ergens in de achterhoek een bandje mixen op een paas viering . Wat blijkt het is een tex-mex band nm. Dwayne and the texmexplosion . Ik had vernomen dat het iets met accordeon was maar verder had ik geen tijd om hier bij stil te staan daar ik driftig op zoek ben naar werk de hele tijd daar de crisis er nu behoorlijk in hakt . Dit bandje uit limburg heeft dus een van de beste accordeon spelers ter wereld op het podium staan en dat merk je . Het nadeel van het uit versterken van een accordeon is dat het een lastig instrument is wat vaak nog al pijnlijk kan overkomen over een geluidsinstallatie en vaak ook rondzing gevoelig is . Maar ja na 5 jaar bij allez mama die dingen gemixed te hebben was het alleen maar even kijken en luisteren naar de klank die Dwayne eruit haalt en een paar kleine aanpassingen doen op de klank op de mixer. Het schijnt dat niet veel geluidstechneuten met dit instrument overweg kunnen maar ja…….

Ik vond het een wereld bandje met erg goede vocalen en instrumentalisten die ook nog een goed naar elkaar luisteren op het podium (iets wat ik bij veel (pro)muzikanten vaak mis) en waar we nog wel het e.e.a. van gaan horen . Ik heb dwayne een mailtje gestuurd met een compliment over de band en dit was het antwoord :

 

Hallo Timo,

Dank je wel voor het mooie compliment.

Het was voor ons een groot genoegen om met zo’n goeie geluidsman

te mogen werken.

Het blijkt vaak moeilijk om een accordeon goed te kunnen mixen, maar

jij deed dat ontzettend goed. Ook de andere bandleden waren zeer

tevreden over het geluid.

Met vriendelijke groet,

Dwayne Verheyden

 

Met vriendelijke groeten Timo beckman

Posted 10/04/2010 by timobeckmangeluid in Dutch

Tagged with

Geef een reactie

