Een goeie avond   2 comments

Nou weer even een Update . Momenteel is het erg rustig . Ik ben erg veel bezig met het uitzoeken van nieuwe software zoals hier voor beschreven . Ik heb een poging gedaan om de software van EV werkend te krijgen maar na een aantal dagen proberen ben ik er behoorlijk klaar mee . Zelfs een aantal standaard windows-functies werken niet naar behoren en na een aantal keren het pakket software opnieuw gedownload en geïnstalleerd te hebben ben ik er klaar mee . Het programmeren binnen dit pakket is geen feest . Standaard interfaces uit Amerika werken maar probeer het niet zelf want het kost meer tijd dan je denkt en als je dan iets hebt loopt de software vast en kun je op nieuw beginnen .

Wat dat betreft werken de software pakketten van harman-pro system architect en bss london architect toch een stuk beter en makkelijker .

Ik ben weer voor een bandje gevraagd om te mixen en het is een stijl die ik al een tijd niet meer gemixed heb . Recht toe recht aan hard-rock . De muziek waar ik mee begonnen ben als technicus en wat ik toch zo’n 2 a 3 jaar heb gedaan . We hebben eerst Monsters of Maria-heide gedaan . De geluidsinstallatie was van hoge kwaliteit wat niet wil zeggen dat het goed klonk daar de afregeling van de PA op zijn zachtst gezegd matig was . Zo zie je maar je kan dan wel een set Adamson/JBL ergens naar binnen douwen maar het is geen garantie dat het dan ook gaat klinken .

De gitarist en de bassist van de band kende ik nog van vroeger . Toen heten ze Scavenger  en heb nog best leuke dingen gedaan met ze ( paaspop een paar keer jeugd honken en support act voor David Lee Roth en Loudness ) . Momenteel zijn de bassist en de gitarist onder een nieuwe naam en met een andere bezetting een bandje begonnen te weten LA STRYKER . Door dat het geluid niet best was op het 1ste klusje heb ik niet echt een goeie indruk gekregen maar afgelopen vrijdag 26-02-2010 was de 2de gig in De groene Engel in OSS (de laatste keer dat ik hier gewerkt heb was zo’n 10 jaar terug waarschijnlijk met een metal bandje of zo) . LA STRYKER was de support act voor BERT HEERINK wat voor mij inhoudt dat ik het met de left overs van de hoofd act moet doen .

Alles wat niet gebruikt wordt door de hoofd act mag ik dan gebruiken wat meestal niet al te veel is daar het club circuit meestal behoorlijke budget problemen heeft en ook moet roeien met de riemen die het tot zijn beschikking heeft . Bij binnenkomst blijkt dat de groene engel de beschikking heeft over een prima PA en zeker de FOH tafel is een feest om op te werken n.m. een MIDAS HARRY 2000 .

harry 2000 1

Ook blijkt dat Bert Heerink geen eigen tech bij zich heeft en daar ik na 2 uur file rijden er toch was heb ik dus aangeboden om ook het geluid voor de hoofd act te doen . Leuke bijkomstigheid er zitten echt erg goede muzikanten in deze band en een oude bekende van mij Barend Courbois . Na de soundcheck van de hoofd act in zeer hoog tempo een check gedaan met LA STRYKER die na wat assistentie van mij op het podium bij de afregeling van de monitors lekker te keer konden gaan daar ze nu wel hoorden wat ze moesten horen iets wat dus op Maria heide compleet de mist in ging . Ik heb nu dus wel een goede indruk van het bandje en ik vind het een leuk recht door zee niet lullen maar knallen band die open staat voor opbouwende kritiek (iets wat bij veel muzikanten meestal niet echt gewaardeerd wordt) . Ze zijn ook hard aan het repeteren om alles zo goed als mogelijk uit de verf te laten komen en ze luisteren goed naar adviezen en elkaar (ook iets wat nog al eens fout gaat bij muzikanten) . Ik heb een lekker geluid neer gezet voor ze wat resulteerde in een leuk optreden en een goeie support voor de hoofd act .

Tijdens Bert Heerink kon ik echt lekker mijn gang gaan daar de muziek me ligt en er een goede band op het podium staat . Stevig wanneer nodig en ruimte voor solo’s van alle leden van het bandje maar wel met oog op een goeie perfomance als band .

Al met al een goeie avond

 

http://www.youtube.com/watch?v=45Fm42YHoi8

http://www.lastryker.com/cms/index.php?mact=Album,m2,default,1&m2albumid=20&m2returnid=57&page=57

Posted 28/02/2010 by timobeckmangeluid in Dutch, Personal, Show

Tagged with , ,

2 responses to “Een goeie avond

Subscribe to comments with RSS.

  1. schatje , je bent gewoon zo\’n goeie geluidstechneut!!!Ik ben trots op je!!!Helene

  2. Hoi Timo,

    De heren van Scavenger ken ik ook nog van vroeger. Leuke band was het.

Geef een reactie

